Najčešće bolesti vena su proširenje ili insuficijencija vena i venska tromboza odnosno stvaranje ugrušaka u venama. Kod proširenja vena dolazi do insuficijencije valvularnog aparata što dodatno otežava povrat krvi ka srcu. Zadržavanje krvi u tako nastalim venskim rezervoarima, uz postojanje obiteljske sklonosti ka zgrušavanju krvi takozvane trombofilije, je glavni preduvjet zgrušavanja krvi tj. razvoja tromba (ugruška). Tromboza je najopasniji zdravstveni problem vezan za bolesti vena. Za razliku od ateroskleroze najčešće se događa naglo doslovno preko noći. Obično dovodi do okluzije vene tj. potpune blokade venske cirkulacije. Drugi problem je što tromb relativno brzo raste tako da vrlo često i vrlo brzo zahvati cijeli ekstremitet, najčešće nogu, a nerijetko i zdjelične vene na istoj strani. Sama činjenica da je povrat krvi ka srcu onemogućen dovodi do značajnih oštećenja u dijelu tijela gdje se vena nalazi. Posljedice ovih događanja obično se u većoj ili manjoj mjeri osjećaju do kraja života. Po život opasno stanje može nastati ukoliko dođe do plućne embolije tj. ukoliko se ugrušak pomakne i završi u plućima. Naravno da je liječenje najbolje početi što ranije tj. dok je tromb još mali (kratak), ali nažalost se bolest obično otkriva kad je već uznapredovala. Naime kod manjih početnih tromboza obično se javljaju manje smetnje koje bolesnici, ali i liječnici često doživljavaju kao prolazne tegobe. Kada se javi oticanje ekstremiteta (češće su noge zahvaćene, ali ni ruke nisu pošteđene) ili još kasnije i crvenilo kože, obično su zahvaćeni vrlo dugački segmenti vena. Nažalost često smo svjedoci da se bolest ne prepozna, te liječenje bolesti počne relativno kasno.

Kao i kod bolesti arterija i kod bolesti vena nam stoji na raspolaganju ultrazvučna tehnika kolor Dopplera, koja omogućuje prikaz ugruška u najranijoj fazi razvoja bolesti, kao i praćenje njegova ‘otapanja’ za vrijeme liječenja. Važno je naglasiti da bi kod bilo kakvih subjektivnih smetnji u rukama i naročito nogama bilo uputno prvo provjeriti stanje cirkulacije, jer svako kašnjenje u postavljanju dijagnoze tromboze može biti fatalno i značajno produžuje fazu liječenja i oporavka te ostavlja teže posljedice. Zbog opasnosti pomicanja cijelog ili dijela tromba i mogućnosti njegova završavanja u plućnoj cirkulaciji potrebno je početi liječenje što prije.