Nefrologija je subspecijalizacija (dio) interne medicine koja se bavi liječenjem uro-genitalnog sustava neoperativnim ili konzervativnim pristupom. Urologija je pak kirurška struka koja se bavi operativnim liječenjem bolesti uro-genitalnog sustava ljudskog organizma. Najčešći urološko-nefrološki zdravstveni problem su infekcije (upale) urinarnog trakta, koje se liječe antibioticima i uro-antisepticima nakon učinjene urinokulture koja nam daje odgovor na pitanje koja bakterija je uzrok upale te antibiograma koji nam odgovara na pitanje koji antibiotici i uro-antiseptici djeluju na tu bakteriju.

Zakašnjelo liječenje uroinfekta može dovesti do upale bubrega koja može dovesti do trajnog oštećenja bubrega, što svakako treba nastojati izbjeći zbog važnosti koju bubrezi imaju na rad cijelog organizma pošto se u njima krv prečišćava i na taj način stvara mokraća (urin) koju je potrebno odstraniti putem mokraćovoda i mokraćnog mjehura iz organizma. Slabiji rad bubrega između ostalog dovodi i do porasta krvnog tlaka što pak ukoliko se ne liječi može dovesti do patoloških promjena na srcu i krvnim žilama cijelog organizma. S druge pak strane bolesti krvnih žila, visoki krvni tlak kao i šećerna bolest dovode do oštećenja bubrega čime se ulazi u patofiziološki krug bolesti gdje jedna bolest drugu pogoršava. Zato je kod bolesti bubrega, kao i kod mnogih drugih bolesti, važno imati cjelovit (holistički) pristup u liječenju ljudskog organizma odnosno primijeniti individualizirani to jest personalizirani medicinski pristup ovim bolesnicima. I dok je liječenje uroinfekcija u pravilu jednostavan medicinski postupak u kojemu je važno iskorijeniti uzročnika bolesti, a ne samo zaliječiti bolest koja se nakon nekog vremena opet može razbuktati, liječenje autoimunih upalnih procesa koji zahvaćaju bubrege (glomerulonefritisa) je puno zahtjevnije i dugotrajnije. Liječenje zloćudnih bolesti bubrega u pravilu je u rukama urologa i obično znači vađenje cijelog bubrega u kome se tumor nalazi.

Na sreću većina pacijenata može sasvim normalno živjeti i sa jednim bubregom ukoliko je on zdrav. I dok na sreću zloćudni tumori: bubrega, mokraćovoda i mokraćnog mjehura nisu tako česti, rak prostate je jedna od najčešćih zloćudnih bolesti kod muškaraca. Liječenje raka prostate je također u prvom redu operativno pri čemu se vadi cijela prostata. Prostata je muška spolna žlijezda koja se nalazi tik uz mokraćni mjehur i kroz nju prolazi mokraćna cijev i sjemenovodi. Prilikom operativnog odstranjivanja cijele prostate najčešće dolazi do gubitka spolne moći (erektilna disfunkcija) kod dotičnog pacijenta koja može ponekada biti prolaznog karaktera ali je nažalost češće trajna. I dok se na sreću rak prostate uglavnom javlja kod muškaraca srednje i starije dobi, rak testisa je u pravilu bolest mladih muškaraca koja se upravo zbog toga kao i intimne prirode samog organa otkriva relativno kasno. Naravno da rezultati liječenja i zloćudnih bolesti uro-genitalnog trakta ovise kako o biologiji (agresivnosti) tako i o veličini samog tumora. S obzirom da na biologiju tumora ne možemo utjecati važno je naglasak dati na što ranije otkrivanje ovih kao i svih drugih zloćudnih tumora u ljudskom organizmu.

Zahvaljujući razvoju ultrazvuka, biopsiji prostate te laboratorijskim testovima krvi i urina uključujući i tumorske biljege ( PSA, AFP, NSE, beta HCG i dr.) u mogućnosti smo vrlo rano otkriti zloćudne bolesti uro-genitalnog trakta ali samo pod uvjetom da se pacijenti redovito kontroliraju u smislu kvalitetnih preventivnih ili sistematskih pregleda.
U Poliklinici Lacić nefrološka i urološka ambulanta usko surađuju u rješavanju zdravstvenih problema pacijenata koji boluju od bolesti i poremećaja uro-genitalnog sustava. U nastojanju da što brže i točnije lociramo zdravstveni problem ovih pacijenata na raspolaganju nam stoji široka paleta dijagnostičkih pretraga koje smo u mogućnosti učiniti, te po dobivenim nalazima ordinirati adekvatnu terapiju.

U sklopu nefrološke ambulante moguće je učiniti slijedeće dijagnostičko-terapijske postupke i zahvate:

• Subspecijalistički nefrološki pregled.
  • Ultrazvuk: bubrega, mokraćnog mjehura, prostate, testisa, penisa, limfnih čvorova.
  • Color Doppler: bubrega, prostate, testisa, abdominalne aorte, renalnih arterija i vena, penilne cirkulacije.
  • Mjerenje rezidualnog urina.
  • Scintigrafija bubrega:
    •   Dinamička scintigrafija bubrega.
    •   Dinamička scintigrafija bubrega sa diuretikom.
    •   Dinamička scintigrafija bubrega sa kaptoprilskim testom.
    •   Statička scintigrafija bubrega (DMSA).
    •   Angioscintigrafija bubrega.
  • Scintigrafija testisa.
  • Scintigrafija kosti.
  • Kompletna laboratorijska obrada krvi i mokraće uključujući određivanje: PSA, fPSA, T/F PSA omjer, urinokultura, kultura ejakulata, briseve uretre, analiza 24h urina.
  • Terapija - liječenje svih nefroloških bolesti i poremećaja.
  • Konzilijarni pregled i mišljenje urologa i onkologa.