Interna medicina je specijalizacija koja se bavi dijagnosticiranjem i liječenjem bolesti unutarnjih organa ljudskog organizma. U ranim fazama razvoja medicine postojale su dvije specijalizacije, kirurgija i interna medicina. I dok kirurzi liječe bolesnika uglavnom operativnim zahvatima, specijalisti interne medicine nastoje izliječiti pacijente bez kiruških zahvata odnosno samo lijekovima. Kako se medicina razvijala tako su se i ove dvije specijalizacije sve više dijelile na manja područja to jest nastajale su nove specijalizacije i subspecijalizacije.

Interna medicina

Tako danas u sklopu interne medicine postoji veći broj subspecijalizacija koje se bave samo određenim unutarnjim organima:

Kardiologija – je subspecijalizacija interne medicine koja se bavi dijagnosticiranjem i liječenjem bolesti srca. S obzirom na iznimnu važnost srca kao organa koji pokreće i održava kolanje krvi kroz ljudski organizam svaka i najmanja slabost ovog organa ima značajne reperkusije na cijeli ljudski organizam. Činjenica da srce kontinuirano radi tijekom cijelog ljudskog života objašnjava i relativno česte bolesti i poremećaje koji se događaju u ovom vrlo kompleksno građenom organu.

Angiologija – je subspecijalizacija interne medicine koja se bavi dijagnosticiranjem i liječenjem bolesti krvnih žila (arterija i vena). Krvne žile su šuplji cijevima slični organi raspoređeni po cijelom ljudskom organizmu kroz koje kola krv. Bilo koji zdravstveni problem koji dovodi do otežanog ili u cijelosti obustavljenog protoka krvi ima za posljedicu dramatične reperkusije na funkcioniranje dotičnog ljudskog organizma.

Pulmologija – je specijalizacija koja se bavi dijagnosticiranjem i liječenjem bolesti dišnog sustava. Centralno mjesto u pulmološkoj problematici zauzimaju bolesti pluća. Dijapazon bolesti pluća kreće se od relativno lako rješivih upala pluća i bronha, preko kroničnih bolesti (KOPB, Asthma) do relativno čestih i obično jako zloćudnih tumora pluća.

Gastroenterologija – je subspecijalizacija interne medicine koja se bavi dijagnosticiranjem i liječenjem bolesti probavnog trakta: želudac, jednjak, tanko i debelo crijevo, jetra, žuč, gušterača, itd. Bolesti probavnog trakta su relativno česte i danas se zahvaljujući razvoju dijagnostike mogu brzo otkriti i efikasno liječiti. Razvojem endoskopskih metoda (gastroskopija i kolonoskopija) moguće je brzo otkriti bolesti želudca i crijeva. Ultrazvuk s color Dopplerom omogućuje nam brzo i neinvazivno otkrivanje bolesti slijedećih organa unutar trbušne šupljine: jetara, slezene, žuči, gušterače, upale crvuljka, limfnih čvorova, krvnih žila itd..

Nefrologija – je subspecijalizacija interne medicine koja se bavi dijagnosticiranjem i liječenjem bolesti bubrega i urinarnog trakta. S obzirom na značajnu povezanost funkcije bubrega i povišenog arterijskog tlaka, liječenje arterijske hipertenzije svakako spada i u djelokrug rada nefrologa. Nadalje korištenje umjetnih bubrega (dijaliza) u liječenju bolesnika sa privremeno ili trajno oštećenom funkcijom bubrega je svakodnevni posao nefrologa.

Endokrinologija – je subspecijalizacija interne medicine koja se bavi dijagnosticiranjem i liječenjem bolesti žlijezda sa unutarnjim lučenjem, odnosno žlijezdama koje u ljudskom organizmu proizvode hormone. Neke endokrinološke bolesti kao što su: bolesti štitnjače, šećerna bolest (Diabetes melitus), debljina te osteoporoza češće se javljaju u ljudskoj populaciji, za razliku od bolesti hipofize i nadbubrežnih žlijezdi koje se znatno rjeđe javljaju. Relativno često se javljaju i bolesti i poremećaji žlijezda koje luče spolne hormone (ovariji – ženske spolne žlijezde i testisi – muške spolne žlijezde).

Hematologija – je subspecijalizacija interne medicine koja se bavi dijagnosticiranjem i liječenjem bolesti krvi i limfnih čvorova. Liječenje slabokrvnosti (anemija), sklonosti pojačanom zgrušavanju ili pak pojačanom krvarenju  je svakako lakši i manje izazovan dio posla hematologa. S druge pak strane liječenje zloćudnih hematoloških bolesti kao što su leukemije i limfomi vjerojatno je jedan od najzahtjevnijih dijelova interne medicine.

Klinička imunologija i reumatologija je subspecijalizacija interne medicine koja se bavi dijagnosticiranjem i liječenjem autoimunih i reumatskih bolesti u ljudskom organizmu. Autoimune i reumatske bolesti srećom nisu tako česte u općoj populaciji, ali je zato njihovo dijagnosticiranje, razumijevanje i liječenje iznimno zahtjevno.

Klinička farmakologija sa toksikologijom - je specijalizacija koja je također izrasla iz interne medicine i bavi se problemima primjene lijekova, interakcijom između lijekova, alergijama na lijekove kao i trovanjim.

Iz svega prethodno rečenog jasno je da interna medicina pokriva iznimno široki spektar medicinske problematike te su je zbog toga često znali u žargonu zvati i „kraljicom medicine“. Kvalitetno i učinkovito rješavanje zdravstvenih problema iz područja interne medicine nije moguće bez razvijenog subspecijalističkog pristupa pacijentima sa ovom kazuistikom. Upravo zbog toga se u Poliklinici Lacić pacijente sa internističkom problematikom odmah usmjerava u odgovarajuće subspecijalističke ordinacije.

Interna medicina